Olen jo pidemmän aikaa tuskaillut tussien säilytyksen kanssa. Aina on sanottu, että promarkerit täytyy säilyttää vaakatasossa, ja minähän olen niitä sitten niin pitänyt. Mutta sitten kun tarvitsisi alkaa värittää, niin on se vaan aika hankalaa niitä etsiä ja kaivaa eikä niistä väreistäkään oikein tiennyt, kun tietenkin se värikartta, minkä kyllä olin tehnyt, oli jossain muualla....arghhh...sitten aloin miettiä, että jos vaan kumminkin siirryn pystysäilytykseen, mutta ne värit täytyisi merkata...ensin kokeilin sellaista pientä kukkaleikkuria, mutta kukka oli liian iso, ja Raumalla sitten juteltiin Tarun kanssa asiasta, ja siitä se lopullinen idea sitten sai sysäyksen.

Minulla ei nyt sattunut olemaan mitään erikoista lävistäjää tuon palleron tekoon, vaan kaksipuolista teippiä, leimapaperia ja reijittäjällä vähän painelin, niin johan tuli palloja...ja sitten liimaus, väritys ja nyt ainakin tiedän, mikä tussi on minkäkin värinen. Täytyy sanoa, että tämä idea on päässäni pyörinyt aika monta kuukautta, mutta joskus se lopullinen toteutus vaan vaatii pienen sysäyksen...tykkään!!!!!

Blenderin ja naamatussin merkkasin vielä erikseen,niin nekin löytyy helpolla...nyt olen tyytyväinen. Ja projekti tältä osin suoritettu...seuraava projekti onkin leimattujen kuvien säilytys...hmmm, menen etsimään sitä suurta ideaa....