Aiemmin Piparminttu pyysi saada tietää, miten minä olen kynttiläni koristellut. Olen nähnyt kuvia kiinnittettävän sulattamalla, mutta itse en niihin kokeiluihin ole uskaltautunut, vaan olen käyttänyt kynttilöille tarkoitettua liimalakkaa. Mutta nyt siis vaihe vaiheelta tämä homma...

Olen leimannut kuvat vedenkestävällä musteella valkoiselle silkkipaperille. Kuvassa näkyy myös kiinnitykseen tarvittavat välineet.

2095423.jpg

Sitten väritys. Nämä kuvat olen värittänyt promarkereilla. Olen myös värittänyt aquatoneilla, eli varmastikin kaikki väritystavat käy. Kokeilemalla...ja kaupasta olen ostanut valkeita pöytäkynttilöitä odottamaan somistusta. Värityksen ajaksi kannattaa laittaa jotain paperia alle, kun värit tulevat helposti silkkipaperista läpi.

2095425.jpg

Sitten vaan lakkaa siveltimellä vähän alle, että kuva kiinnittyy, ja päälle kanssa. Ylimääräiset olen sitten pyyhkinyt kuvan ulkopuolelta pois. Ja sormella olen kuvaa vielä tasoittanut, jos on tarvetta. Ja tietenkin leikannut tosi läheltä kuvaa kaikki ylimääräinen paperi pois.

2095429.jpg

Ja valmiina ovat vallan kauniita. Edessä polttokokeilussa ollut kynttilä, ja kauniisti palaa...eikä ole ainakaan vielä koko torppa palanut. Mutta kynttilää ei saa koskaan jättää yksin!!!

2095428.jpg